Translate

divendres, 14 de novembre del 2008

Pallars 1487


A finals del segle XV, després de la Guerra Civil catalana (1462-1472) que assolà Catalunya i es decantà a favor del rei, la major part de la noblesa i dels poders feudals es van sotmetre a la monarquia. L'època dels comtats havia passat a la història.Tanmateix, encara quedava un comte irreductible emparat per les muntanyes dels Pirineus. Hug Roger III fou l'únic noble que, després de la guerra civil, el rei no va perdonar, i el Pallars fou l'únic comtat independent de Catalunya durant més de 160 anys. Tan sols el poderós rei Ferran II, el Catòlic, gosaria desafiar-lo en una llarga guerra que, fins al dia d'avui, ha estat incomprensiblement oblidada.

Aquesta és la ressenya que he trobat a l'editorial Casals de l'ultim treball de l'Oriol Garcia, jo de moment no us en puc dir res del còmic perquè tot hi que el tinc, encara no l'he pogut llegir. Però se que no em defraudarà perquè de ben segur que l'ha tractat amb tota la delicadesa del món, que l'ha cuidat i creat amb tan d'amor com si gairebé fos un fill seu ( amb permís d'en Tomàs i la Carme).

Aquest cop els germans, la Núria i l'Oriol, s'han unit per donar vida a un còmic i mira, això em fa certa gràcia, potser perquè m'imagino al meu germà i a mi també fent un projecte junts, qui sap... i no puc evitar que em desperti tendresa.

Bé... Crec que no m'embolicarè més, no li donaré més voltes i aniré a llegir el còmic Pallars 1487.

...Ah!!!! Aprofitaré i us diré que vinga, animeu vos a llegir-lo i ha disfrutar-lo!!!!

I ja em direu que us ha semblat ;-)

1 comentari:

JOAN ha dit...

Ep!!!
Estaria b fer un projecte junts, eh??
Segur k algun dia es farà realitat!
I sobre el còmic... ja tinc ganes de llegirlu!!
X cert, he fet un blog x la l'àrea d'instituts d'AJEC, i per promocionar-la he fet un llistat de blogs dins del meu ;) Allà estas tu, i a més és molt fàcil accedir-hi, només amb un click surto aquí i puc deixar un comentari facilment!!

Apa res més